Logo Bröderna Anderssons
Logo Bröderna Anderssons

Bröderna Anderssons byter visuell identitet och logotyp

Ny form ska förmedla framåtriktade Bröderna Anderssons

Bröderna Anderssons nya visuella identitet och grafiska profil ska förmedla en verksamhet i tiden. Det nya uttrycket ska inge en känsla av gediget, hållbart och designmedvetet, och samtidigt bidra till att förmedla företagets kärnvärden både internt och externt.

Bröderna Anderssons har strävat efter en logotyp som är tydlig, tidlös och relevant. Det grafiska elementet i A:et är en subtil markör och visuell förenkling av inspirationskällan A:et – en produkt i A-klass tillika först i alfabetet och namnet i Anderssons. Den avskalade och speciellt utvalda typografin blir en bärare av identiteten liksom den monokroma och sobra färgpaletten. Den nya formen förtydligar också positionen på marknaden.

Implementeringen av den nya visuella identiteten påbörjas i januari 2020 och lanseras på Light and Furniture Fair på Stocholmsmässan i 4-8 februari 2020. Utrullningen sker successivt under året, i både digitala och fysiska miljöer.

Bröderna Anderssons nya logotyp finns att ladda ned i mediaarkivet på https://brodernaanderssons.se/media/

För ytterligare information kontakta:
Jan Andersson, VD telefon 070-663 02 16

Hälften av våra soffor kan du själva kombinera ihop till just den soffan som du är ute efter. Traditionell hörnsoffa eller flexibla kombinationssoffor med olika avslutningsdelar och armstödsversioner.

Vi är mycket stolta att föra arvet efter formgivaren G A Berg vidare. Han var med och lanserade begreppet ”Swedish modern” i New York 1939. Fåtöljerna du hittar här är frukten av vårt mångåriga samarbete.

Språk